"Tagad zināsiet" Īso stāstu sērija Latvijas simtgadei, septītais stāsts

 Man ļoti patīk vilcieni un es nekad nebraucu "pa zaķi".

Šodien vilcienā braucot gadījās neparasti ikdienišķs gadījums. Sēdēju lasīju grāmatu, savu jauno vismīļāko grāmatu "Jautrās rīdzenieces". Kad Zasulaukā iekāpj kontrole kontrole, tā kas spiež caurumiņus nevis zīmogus. Atnāk līdz manīm, izspiež caurumu manā biļetē un pievēršas man pretī sēdošajai meitenei. Meitene saka, "Zolitūde", it kā gribēdama pirkt biļeti. Es saprotu ka viņai nav biļetes. Kontrole saka, "Tā, kā jūs bez biļetes? Būs jāmaksā sods." Es nesaprotu, man liekas netaisni, es gribu kaut kā iesaistīties, es saku: "bet viņa tikko iekāpa." Man tiešām liekas, ka viņa nu pat apsēdās man pretī. Kontrole saka, "Kontrolieris jums gāja garām vismaz divas reizes." Es nezinu vai tā bija, es lasīju. Es saku vēlreiz, jo man liekas netaisni, "bet viņa tikko iekāpa!" Neviens nereaģē. Meitene nesaka ne vārda un ļaujas sev izrakstīt sodu. Es prasu, "Vai stacija bija ciet?" Kontrole atbild, ka bija vaļā. Pienāk kontrolieris, tas kurš pagājis garām vismaz divas reizes un skatās. Es jūtos bezspēcīga.

Kontrole aiziet un kontrolieris saka, "Tagad zināsiet kā braukt bez biļetes, desmit eiro sods jāmaksā." Es gandrīz skaļi iespurdzos no komiskās piezīmes. Gan jau ka viņa zināja arī pirms tam, man liekas ka visi zin kā braukt bez biļetes un kā braukt ar biļeti. Meitene izskatās vienaldzīga pret visu notiekošo. Es jau sen būtu sākusi raudāt, tāpēc vienmēr pērku biļeti. Un tad es sāku domāt par to vai viņa speciāli brauca bez biļetes. Man bieži gadās pa galvu pa kaklu skriet un lēkt vilcienā arī bez biļetes. Vai meitene gribēja braukt bez biļetes? Es nezinu, vilciens taču maksā tikai vienu eiro piecdesmit.
###
Pirms kāda laika ar draugu runājām, par nodomu. Es stāstīju par puisi, kurš izturējās, manuprāt, nepieklājīgi konkrētā situācijā. Uz ko mans draugs teica: "Vai viņš zināja, ka tas ir nepieklājīgi?" Es teicu, ka nav nozīmes. Tagad zinu ka ir. Nekas nav pašsaprotami un nezināšana neatbrīvo no atbildības. Bet viss mainās un ir citādi, ja kāds kaut ko dara speciāli vai netīšām.











Komentāri